aktualności » z życia szkoły

Wycieczka na Litwę klas I B i I D

W dniach 22 - 23 maja 2017 roku klasy 1b oraz 1d pojechały na dwudniową wycieczkę do stolicy Litwy, Wilna, oraz do pobliskich Trok. 49 uczniów liceum zwiedziło dawne tereny Polski oraz jedno z najważniejszych miast tworzących historię Rzeczpospolitej Obojga Narodów.

O godzinie 5.30 wyruszyliśmy spod naszej szkoły. Podróż była długa, ale to nas nie zniechęciło do zwiedzania Wilna. Kiedy dotarliśmy już do stolicy, powitała nas bardzo sympatyczna przewodniczka, pani Renata. Jest ona Polką mieszkającą w Wilnie, więc bardzo profesjonalnie i w ciekawy sposób opowiadała nam o miejscach, w których byliśmy: m.in. o Cmentarzu na Rossie, Kościele św. św. Piotra i Pawła na Antokolu, o Ostrej Bramie, prawosławnej Cerkwi św. Ducha, o bazylice archikatedralnej, uniwersytecie, a także o domach Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. Po wyczerpującym i pełnym wrażeń dniu udaliśmy się do hotelu Runmis.

Następnego dnia, bardziej zmęczeni niż poprzedniego, udaliśmy się na Górę Giedymina, skąd podziwialiśmy wspaniałą panoramę miasta. Na koniec naszego zwiedzania stolicy Litwy byliśmy na hali targowej przy Ostrej Bramie, gdzie kupiliśmy pamiątki oraz oczywiście słynny chleb wileński.

Ostatnim punktem wycieczki były Troki, miasteczko z bogatą kulturą karaimską i zamkiem na półwyspie. Zwiedziliśmy zamek, a następnie, mieliśmy okazję spróbować kibinów, tradycyjnego dania Karaimów. Pełni nowych wrażeń, cali, zdrowi oraz najedzeni (mieliśmy obiadokolację w Augustowie) wróciliśmy do domu.

Nad naszym bezpieczeństwem czuwali opiekunowie: panie Elżbieta Weichhaus - Kończyk, Alicja Kasprowicz i Bożena Gramowska oraz pan Wojciech Gramowski. Pamiątkowe zdjęcia zawdzięczamy nie tylko wychowawcy Id, ale i koleżankom z klasy Ib: Magdalenie Lisiewicz, Justynie Brzuzy, Karolinie Spychale.

W imieniu uczestników wycieczki: Kinga Padiasek -Koziej i Julia Sęder z klasy I d