aktualności » z życia szkoły

Toruński pierniki z fizyką

Czwartek, 22 września, godzina 7.00. Nie do końca wyspani, ale z pozytywnym nastawieniem, wsiedliśmy do autokaru. Już ok. 11:00 byliśmy w Planetarium na pokazie pt.: "W poszukiwaniu życia". Prezentacja przedstawiająca powstawanie życia na naszej planecie oraz warunki na bliższych i dalszych kosmicznych sąsiadach zaciekawiła mniej bądź bardziej, lecz nie pozostawiła zawodu. Następnym punktem programu był spacer po Toruniu. Pani przewodnik oprowadziła nas po toruńskim Starym Mieście, zapoznała nieco z historią i tradycją miasta. Mieliśmy również okazję zaopatrzyć się w zapasy słynnych toruńskich wypieków - pierniki kupiliśmy na rynku Starego Miasta, w Domu Artusa, gdzie sprzedawane są podobno jedne z najlepszych. Po zwiedzaniu przeszliśmy na pokazy doświadczeń z fizyki na Wydziale Fizyki, Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Tam wzięliśmy udział w wykładzie na temat elektryzowania się ciał. Głównie oglądaliśmy doświadczenia - lepiej bądź mniej znane, lecz na pewno przykuwające uwagę i od świeżające nieco wiedzę przed zbliżającą się maturą. Kto wie, może któryś z uczestników powróci już niebawem na UMK jako student? Po zajęciach powróciliśmy na starówkę, aby zjeść obiad. Potem podążyliśmy w kierunku ostatniego celu naszej wycieczki - Żywego Muzeum Piernika. Tam zostali śmy zapoznani z historią toruńskich wypieków oraz zagłębiliśmy się w tajniki ich powstawania. Mieliśmy również okazję samodzielnie przygotować pierniczki, które zabraliśmy na pamiątkę. Po cukierniczych zabawach, zmęczeni, lecz wielce usatysfakcjonowani wsiedliśmy do autokaru i wróciliśmy do Szczytna.