REKRUTACJA 2018/2019

aktualności » z życia szkoły

PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW DO GIETRZWAŁDU I OLSZTYNA

(powrót)

25.10.2012r., pomimo trudnych warunków pogodowych, odbyła się pielgrzymka do Olsztyna i Gietrzwałdu. Na jej pomysł wpadł ksiądz Krzysztof Bucik. Postanowił zorganizować wyjazd dla maturzystów w intencji rozeznania powołania życiowego i sukcesów maturalnych. Jego propozycję przyjęliśmy z aprobatą i radością, szybko zapełniając listę uczestników. W ciągu dwóch dni zgłosiło się około 50 chętnych uczniów. W czwartek o 8.00 wszyscy punktualnie stawiliśmy się przed szkołą. Pierwszym przystankiem podczas naszej podróży było najstarsze w Polsce Seminarium Hosianum w Olsztynie. Zostało założone w 1565r. przez Sługę Bożego Kardynała Stanisława Hozjusza. Początkowo zlokalizowane było w Braniewie.
Po II Wojnie światowej przeniesione zostało do Olsztyna, bo budynek w Braniewie został doszczętnie zniszczony. Od tej pory prężnie rozwija się pod opieką swojego patrona świętego Józefa Oblubieńca NMP i Opiekuna Kościoła. W tej placówce funkcjonuje biblioteka, zajmująca powierzchnię 2500 m2 i aż 3 kondygnacje, którą odwiedziliśmy.
Dyrektor biblioteki, ksiądz Tomasz Garwoliński, zaciekawił nas opowieściami o zbiorach bibliotecznych. Należą do nich m.in. inkunabuły, które udało nam się zobaczyć, poznać szczegółowo ich budowę i proces konserwacji.
Później ksiądz Rektor Paweł Rabczyński oraz kleryk Dawid Szczepkowski pokazali nam kościół seminaryjny, którego efektowny wygląd (ogrom witraży) zapierał dech w piersiach. Dzięki uprzejmości kleryka Dawida mogliśmy zobaczyć jak mieszka się i spędza czas w seminarium.

Kolejnym, i w zamierzeniu głównym przystankiem naszej pielgrzymki, był Gietrzwałd. Tam ksiądz proboszcz, Marcin Chodorowski, przybliżył nam historię Objawień Matki Bożej.

Następnie udaliśmy się na Mszę św., odprawianą w naszej intencji, której przewodniczył ksiądz Krzysztof. Z ambony zostały do nas skierowane szczególnie ciepłe i głębokie słowa Księdza Józefa - dawnego proboszcza parafii w Gietrzwałdzie. Po nabożeństwie udaliśmy się do Cudownego źródełka, odmawiając po drodze Różaniec.
Tam zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, zaczerpnęliśmy wody i drżąc z zimna udaliśmy się Drogą Krzyżową do autobusu.
W drodze do Szczytna zatrzymaliśmy się w Olsztynie na ciepły posiłek i zakupy. Około 17.15 wszyscy szczęśliwi i wdzięczni opiekunom – pani Irenie Dobryłko, pani Magdalenie Zyśk oraz księdzu Krzysztofowi Bucikowi – dotarliśmy do szkoły.